Tvorivá činnosť
Tvorivá činnosť
Tvorivý produkt
Tvorivý produkt môžeme chápať ako produkt, ktorý jedinečný, pokrokový, hodnotný a komunikovateľný. Tvorivosť produktov rôzneho druhu môže mať rozdielny stupeň. Najvyšší stupeň predstavujú epochálne objavy, vynálezy, vynikajúce umelecké diela. Do najnižšieho stupňa môžeme zaradiť rôzne malé zlepšenia, modifikácie, zdokonalenia a nepatrné zmeny už existujúceho produktu. Podľa toho, či je produkt nový len z hľadiska jednotlivca alebo spoločnosti, sa rozlišuje individuálna a sociálna, subjektívna alebo objektívna tvorivosť.
Tvorivá osobnosť
Tvorivá osobnosť je označenie takého jednotlivca, ktorého súhrn tvorivých vlastností a schopností umožňuje, či podporuje vznik nového originálneho, tvorivého produktu alebo postupov. Tvorivo nadaní ľudia majú zvyčajne vysoký intelekt. Priama závislosť medzi intelektom a talentom však nejestvuje, i keď A. N. Luk (1981) sa domnieva, že tvorivý potenciál sa môže naplno prejaviť len u jedincov s IQ vyšším ako 120. Hodnota tvorivého potenciálu osobnosti sa určuje podľa získaných a samostatne vypracovaných schopností a návykov, podľa pripravenosti na činy, podľa realizácie vlôh v oblasti činnosti. Ak si však položíme otázku, aká má byť tvorivá osobnosť, môžeme jednoznačne povedať, že osobnosť môže byť teda tvorivá, ak je originálna, ak sa vyznačuje tvorivým spôsobom myslenia a konania a reálnou tvorbou originálnych hodnôt.